JĘZYK REKLAMY
Zestawienie bibliograficzne Zestawienie podzielono na trzy części: część pierwsza zawiera wykaz książek, część druga spis artykułów z czasopism, natomiast w części trzeciej zebrano scenariusze zajęć i inne materiały pomocnicze dla nauczycieli. Bibliografię opracowano na podstawie baz Biblioteki Narodowej: Przewodnika Bibliograficznego, Bibliografii Zawartości Czasopism oraz katalogów i kartotek Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce. WYDAWNICTWA ZWARTE
- BRALCZYK Jerzy
Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne , 2004. - 146, [1] s. : il. ; 25 cm. - (Ekonomia i Zarządzanie) - BRALCZYK Jerzy
Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd. 2. - Warszawa ; Bydgoszcz : "Branta" , 2000. -[4], 205, [1] s. : il. ; 21 cm - BRALCZYK Jerzy
Język na sprzedaż /Jerzy Bralczyk. - [Warszawa] : "Business Press" , [1998]. -195 s. ; 21 cm. - (Businessman Book) - CHŁOPICKI Władysław
Angielski w polskiej reklamie / Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek. - Warszawa ; Kraków : Wydaw. Naukowe PWN , 2000, 629, [1] s. ; 21 cm - JĘZYK - biznes - media : materiały konferencyjne / pod red. Janusza Arabskiego ; Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. -Katowice : WSZMiJO , 1999. - 147 s. : il. ; 24 cmMateriały z konferencji, Katowice, 20.05.1999 r
- KOCHAN Marek
Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Wyd. 1 dodr. - Warszawa : "Trio" , 2003. - 247, [1] s. : tab. ; 21 cm - KOCHAN Marek
Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Warszawa : "Trio" , 2002. - 247, [1] s. : tab. ; 21 cm - LEWIS Herschell Gordon
Copywriting : jak pisać skuteczne teksty reklamowe / Herschell Gordon Lewis ; [przeł.: Anna Rostocka]. - Warszawa : MBT Group , cop. 1998. - Skoroszyt ([18], 329 s.) : fot. ; 31 cm - SCHABOWSKA Maria
Słownictwo reklam i anonsów prasowych zamieszczonych w "Czasie" : (1890-1895) / Maria Chabowska. - Kraków : Wydaw. Naukowe WSP , 1990. - 141, [3] s., [3] k. faks. : rys. ; 24 cm. - (Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie , ISSN 0239-6025 ; t. 110) - SKOWRONEK Katarzyna
Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek. - Wyd. 2. - Kraków : "Rabid" : Krakowskie Centrum Kinowe , 2001. - 99 s. : il. ; 21 cm - SKOWRONEK Katarzyna
Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek ; Polska Akademia Nauk. Instytut Języka Polskiego. - Kraków : PAN. IJP , 1993. - 89, [3] s. : rys., err. ; 24 cm. - (Prace Instytutu Języka Polskiego , ISSN 0208-4074 ; 85) - SŁOMSKA Albina
Analiza semiotyczna komunikatywnej funkcji języka reklamy / Albina Słomska. - Częstochowa : Częstochowskie Wydaw. Naukowe przy Wyższej Szkole Zarządzania, 2002. - 87 s. : il. (w tym kolor.), err. ; 25 cm - ŚLUŻYŃSKI Maciej
Marketing w praktyce : budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych / Maciej Ślużyński. - Gliwice : "Helion" , cop. 2004. - 224 s. : il. ; 24 cm - WISZNIEWSKI Andrzej
Sztuka pisania / Andrzej Wiszniewski. - Katowice : "Videograf II" , 2003. - 176 s. : il. kolor. ; 22 cm
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- ABRAMOWICZ Zofia
Reklama w Rosji : zarys problematyki / Zofia Abramowicz // Studia Wschodniosłowiańskie. - T. 3 .- (2003) , s. 143-150 - BERNACKI Bogdan
Rosyjskie napisy informacyjne i reklamowe / Bogdan Bernacki // Języki Obce w Szkole. -2002 , nr 3 , s. 7-9 - BRALCZYK Jerzy
Wspólny język? : (uwagi o reklamie) / Jerzy Bralczyk // Prace Filologiczne. - T. 43 .- (1998) , s. 91-94 - DOŁĘGA-HERZOG Halina
[Język perswazji publicznej - recenzja] / Halina Dołęga-Herzog // Przegląd Politologiczny. -2003 , nr 4 , s. 122-125 - GIEDZ Teresa
Deixis osoby w pragmatyce współczesnych rosyjskich tekstów reklamowych / Teresa Giedz // Przegląd Rusycystyczny. -1998 , z. 3/4 , s. 107-117 - GIEDZ Teresa
Przedmiot w reklamie, czyli "spełnienie warunku łatwej orientacji aksjologicznej" : (na materiale współczesnych rosyjskich tekstów reklamowych) / Teresa Giedz // Przegląd Rusycystyczny. -1999 , z. 1/2 , s. 63-78 - GUZ Bartłomiej
Język wchodzi w grę - o grach językowych na przykładzie sloganów reklamowych, nagłówków prasowych i tekstów graffiti / Bartomiej Guz // Poradnik Językowy. -2001 , z. 10 , s. 9-20 - IBIS WRÓBLEWSKI Andrzej
[Język na sprzedaż - recenzja] / Andrzej Ibis Wróblewski // Wiadomości Kulturalne.- 1996 , nr 17 , s. 21 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995 - IMIOŁO Iwona
Język czeskiej reklamy końca XX wieku / Iwona Imiołg // Bohemistyka .- 2001 , [nr] 2 , s. 153-169 - KAJTOCH Wojciech
[Slogany w reklamie i polityce - recenzja] / Wojciech Kajtoch // Zeszyty Prasoznawcze . - 2002 , nr 3/4 , s. 169-172 Zawiera rec. książki : Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Warsz. , 2002 - KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
Slogan reklamowy - budowa składniowa / Irena Kamińska-Szmaj // Poradnik Językowy.- 1996 , z. 4 , s. 13-22 - KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
Słownictwo charakterystyczne dla tekstów reklamowych / Irena Kamińska-Szmaj // Poradnik Językowy. - 1998 , z. 6 , s. 5-11 - KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
Wartościowanie w tekstach reklamowych / Irena Kamińska-Szmaj // Rozprawy Komisji Językowej / Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. - [T.] 23 .-(1997) , s. 113-118 - KARDELA Henryk
Język reklamy i propagandy politycznej : wykład inauguracyjny wygłoszony w czasie uroczystego otwarcia nowego roku akademickiego 2001/2002 w Wyższej Szkole Ubezpieczeń w Kielcach, 20.10.2001 r. / Henryk Kardela // Badania Naukowe / Wyższa Szkoła Ubezpieczeń w Kielcach. - Z. 4 .- (2001) , s. 7-18 - KOPERTOWSKA Danuta
Kontaminacja jako jeden ze sposobów modyfikowania związków frazeologicznych na użytek reklamy / Danuta Kopertowska // Slavia Occidentalis. - T. 58 .-(2001) , s. 19-25 - KOPERTOWSKA Danuta
Ostatni będą p i e s z y m i - czyli o transformacji stałych połączeń wyrazowych we współczesnej reklamie / Danuta Kopertowska // Prace Filolologiczne. - T. 45 .-(2000) , s. 291-299 - KUDLIŃSKA-STĘPIEŃ Halina
Językowo-kulturowy obraz "światła" w polskich i rosyjskich współczesnych tekstach reklamowych / Halina Kudlińska-Stępień // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Ross. - Z. 1 .- (2003), s. 15-24 - LIZAK Jadwiga
Nagłówek reklamy prasowej / Jadwiga Lizak // Język Polski.- 2000, nr 3 / 4, s. 219-227 - LIZAK Jadwiga
Sposoby wartościowania w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci / Jadwiga Lizak // Poradnik Językowy.- 1997 , z. 8 , s. 43-49 - LOEWE Iwona
Definicje i definiowanie w reklamie / Iwona Lewe // Język Polski .- 2004 , z. 1 , s. 29-34 - MAŃCZAK-WOHLFELD Władysław
[Angielski w polskiej reklamie - recenzja] / Elżbieta Mańczak-Wohlfeld // Kwartalnik Neofilologiczny.- 2000 , z. 3 , s. 357-359 Zawiera rec. książki : Angielski w polskiej reklamie / Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek. - Warsz. , 2000 - MEIER Jörg
Język w reklamie: gra normą, wartością i słowem : ref. /Jörg Meier ; tł. z niem. Stanisław Borawski // Edukacja Humanistyczna. -1999 , nr 1 , s. 21-30 - MICHALEWSKI Kazimierz
Dydaktyczna funkcja tekstów reklamowych / Kazimierz Michalewski // Rozprawy Komisji Językowej / Łódzkie Towarzystwo Naukowe. - T. 47 .-(2002) , s. 101-105 - MICHALEWSKI Kazimierz
Teksty reklamy telewizyjnej / Kazimierz Michalewski // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica. - Z. 34 .- (1995) , s. 69-75 - MICULI-SAWICKA Krystyna
Historia jednej reklamy, czyli fikcja a rzeczywistość / Krystyna Miculi-Sawicka // Acta Universitatis Wratislaviensis. Literatura i Kultura Popularna. - Nr 7 .- (1998) , s. 211-217 - MOCZYDŁOWSKA Joanna, KOSIŃSKI Grzegorz
Specyfika komunikacji werbalnej w reklamie / Joanna Moczydłowska, Grzegorz Kosiński // Zeszyty Naukowe WSZiP im. Bogdana Jańskiego . - Nr 11 .-(2002) , s. 107-116 - MOSTOWICZ Igor
[Język na sprzedaż - recenzja] / Igor Mostowicz // Zeszyty Prasoznawcze. -1996 , nr 1/2 , s. 191-193 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995 - OŻÓG Kazimierz
Kategoria przeszłości (tradycji) w tekstach reklamowych / Kazimierz Ożóg // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie. Językoznawstwo. - Z. 5 .- (1999) , s. 237-245 - OZÓG Kazimierz
Kilka uwag o języku reklamy radiowej i telewizyjnej / Kazimierz Ożóg // Język Polski. -1995 , z. 4/5 , s. 273-279 - PIOTROWSKA-OBERDA Ewa
Syntetyczna analiza frekwencji angielskich terminów z dziedziny reklamy w latach 1992-1999 / Ewa Piotrowska-Oberda // Studia Neofilologiczne Akademii Świętokrzyskiej. - T. 2 .- (2003) , s. 127-136 - PRZYBYŁA-LOEWE Iwona
W poszukiwaniu literackosci reklamy / Iwona Przybyła-Loewe // Język Artystyczny.- T. 9 .- (1995) , s. 122-133 - ROSIŃSKA Agnieszka
Jak reklamuje się perfumy / Agnieszka Rosińska // Poradnik Językowy. - 2004 , z. 1 , s. 65-73 - SKOWRONEK Katarzyna
Czy reklama kłamie? : o językowych mechanizmach perswazji / Katarzyna Skowronek // Nowa Polszczyzna .- 1997 , nr 4 , s. 47-50 - SŁOMSKA Albina
Funkcja ekspresyjna języka reklamy / Albina Słomska // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania w Częstochowie. - 2003 , nr 2 , s. 17-23 - SZCZĘSNA Ewa
Aforyzm i slogan - język jako zdarzenie fikcji / Ewa Szczęsna // Teksty Drugie .- 2004 , nr 1/2 , s. 252-266 - SZYSZKO Urszula
Gry językowe w sloganach reklamowych / Urszula Szyszko // Język Polski. -2000 , z. 3/4 , s. 228-232 - TARASEWICZ Oliwia
Kulturowe miary czasu w toposach i metonimiach polskiej reklamy / Oliwia Tarasewicz // Acta Universitatis Wratislaviensis. Literatura i Kultura Popularna. - Nr 10 .- (2002) , s. 203-221 - WITUCKA Magda
Jak opisuje się zapachy w reklamie perfum? / Magda Witucka // Poradnik Językowy. -1998 , z. 3 , s. 1-8 - WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
[Język na sprzedaż - recenzja] / Anna Wojciechowska-Basista // Poradnik Językowy .- 1996 , z. 8 , s.65-70 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995 - WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
Piosenka reklamowa - kilka uwag o języku / Anna Wojciechowska-Basista // Rozprawy Komisji Językowej / Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. - [T.] 23 .-(1997) , s. 119-123 - WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
[Reklama : studium pragmalingwistyczne - recenzja] / Anna Wojciechowska-Basista // Poradnik Językowy .- 1996 , z. 8 , s.65-70 Zawiera rec. książki: Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek. - Krak. , 1993 - WOJTAK Maria
Stylistyka tekstów reklamowych na przykładzie reklamy kreatywnej / Maria Wojtak // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio FF Philologiae . -Vol. 18 .-(2000) , s. 299-309 - ZARĘBINA Maria
Wyrazy waloryzujące w tekstach reklamowych krakowskiego "Czasu" : (w sto lat później) / Maria Zarębina // Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Językoznawcze / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. - Z. 9 .- (1997) , s. 275-283 - ZARÓWNY Witold
Język reklamy / Witold Zarówny // Nauki Humanistyczne. - Nr 4 .-(1998) , s. 239-242 - ZIMNY Rafał
Niektóre cechy składni współczesnego sloganu reklamowego / Rafał Zimny // Język Polski. -1996 , z. 2/3 , s. 147-154
REKLAMA - PROPOZYCJE SCENARIUSZY ZAJĘĆ
- BAŃCZERWOSKA Izabela
Reklama - informacja, ekspresja czy zachętą? O trzech typach funkcji komunikatywnej tekstu : propozycja lekcji w klasie I liceum / Izabela Bańczerowska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1997/1998, nr 1, s. 78-82 - BAŃCZERWOSKA Izabela
W świecie znaków reklamy / Izabela Bańczerowska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1996/1997, nr 2, s. 55-60Zaw. konspekt lekcji. Temat: Poznajemy tworzywo współczesnej reklamy. - BALONEK Stanisława
Jan Kochanowski "Na lipę" - odkrywamy piękno renesansowej reklamy / Stanisława Balonek // Aura. - 2002, Dodatek Prace konkursowe nr 2, s. 2Zaw. konspekt lekcji dla kl. I gimnazjum. - BALONEK Stanisława
Tworzymy reklamę / Stanisława Balonek // Aura. - 2002, Dodatek Prace konkursowe nr 3, s. 2-3Zaw. konspekt lekcji dla kl. I gimnazjum. - BOROWIEC Karina, SZYMIK Eugeniusz
Dzieci w świecie reklamy / Eugeniusz Szymik, Karina Borowiec // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2005/2006, nr 1, s. 94-100Zawiera konspekt lekcji dla klasy IV. - DERBICH Jolanta
Niebezpieczna reklama / Jolanta Derbich // Edukacja dla Bezpieczeństwa .-2001 , nr 3 , s. 44-47 - DUDEK Kamilla
Jak działa reklama? : Scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej / Kamilla Dudek // Biblioteka w Szkole .-2003 , nr 5 , s. 9 - DYBALSKA Renata
Czy białe może być czarne? O reklamowych mechanizmach językowej manipulacji / Renata Dybalska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1998/1999, nr 6, s. 84-91 - DZIDZIUL Lena
Reklama - czy jesteśmy w stanie się jej oprzeć? / Lena Dzidziul// Język Polski w Szkole - Gimnazjum. - 2000/2001, nr 4, s. 22-23Zawiera konspekt lekcji dla klasy II gimnazjum. - GĄSIOREK K.
Reklamy a ogłoszenia prasowe jako materiał do ćwiczeń językowych / K. Gąsiorek // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1994/1995, nr 6, s. 112-127 - HENDRYKOWSKI Marek
Polonista w świecie reklamy i wideoklipu / Marek Hendrykowski // Polonistyka .-2004 , nr 5 , s. 270-275 - JAGODZIŃSKA Edyta
Z reklamą za pan brat / Edyta Jagodzińska // Polonistyka. - 1998, nr 9, s. 614-618Reklama na lekcjach języka polskiego. - JAKUBOWSKA-OŻÓG Alicja
Świat wykreowany w reklamie na lekcjach języka polskiego / Alicja Jakubowska-Ożóg // Język Polski w Gimnazjum .-2003/2004 , nr 2 , s.77-81 - KOSIŃSKA Beata
O reklamie na lekcjach języka polskiego w szkole średniej. Cz. 1 / Beata Kosińska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1992/1993, nr 2, s. 136-142 - KOSIŃSKA Beata
O reklamie na lekcjach języka polskiego w szkole średniej. Cz. 2 / Beata Kosińska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1992/1993, nr 3, s. 123-127 - KOWALCZYK Marzena, CYBULSKA Agata
Scenariusz lekcji Pt.: "Wywieranie wpływu na ludzi - wokół reklamy"/ Marzena Kowalczyk, Agata Cybulska // Wszystko dla Szkoły. - 2005, nr 11, s. 14-16 - KOZŁOWSKA Bożena
Redakcyjna "kuchnia". O reklamie / Bożena Kozłowska // Drama. - 2000, nr 34, s. 23-25Zawiera propozycję lekcji w kl. V-VI. - KRUSZEWSKI Krzysztof
Pedagoga pochwała reklam telewizyjnych / Krzysztof Kruszewski // Ruch Pedagogiczny .-2001 , nr 3-4 , s.7-12 - KUŹNIEWSKA Sylwia
Techniki perswazyjne w reklamach : propozycja zajęć w zakresie edukacji czytelniczej i medialnej w szkole ponadgimnazjalnej / Sylwia Kuźniewska // Biblioteka w Szkole .-2004 , nr 1 , s. 11 - LEKSOWSKA Lidia, WITKOWSKA Iwona
Poznajemy reklamę prasową : projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum / Lidia Leksowska, Iwona Witkowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 5 , s.30-31 - LEKSOWSKA Lidia, WITKOWSKA Iwona
Poznajemy reklamę prasowa : projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum / Lidia Leksowska, Iwona Witkowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 10 , s. 8 - LESZCZUK-FIEDZIUKIEWICZ Anna
Gramy w reklamę, czyli o żonglowaniu językiem, komunikacją, zakazami i sztuką / Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz // Edukacja Medialna .-2002 , nr 2 , s.24-28 - NOWEL Ewa
Arystotelesa wartości absolutne i zabijanie zarazków na śmierć, czyli jak reklama poprawiła dyżurne problemy / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum .- 2003/2004 , nr 4 , s.38-50Propozycja lekcji. - NOWEL Ewa
Reklama - wprowadzenie do komunikacji masowej / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 4 , s. 87-92 - PACHECKA Małgorzata
Czy można wierzyć reklamie? : (propozycja metodyczna dla klasy VI) / Małgorzata Pachecka // Język Polski w Szkole IV-VI .- 2002/2003 , nr 3 , s.54-57 - PATRZAŁEK Tadeusz
Ćwiczenia smaku / Tadeusz Patrzałek // polonistyka. - 1999, nr 6, s. 345-350"Smaki" reklam. Zawiera propozycję ćwiczeń. - PITRUS Andrzej, NOWEL Ewa
Zrozumieć reklamę / Andrzej Pitrus, Ewa Nowel // Język Polski w Szkole IV-VI .-2002/2003 , nr 4, s. 99-103 - POTURAŁA Wioletta
Edukacja czytelnicza i medialna na lekcjach języka polskiego / Wioletta Poturała // Język Polski w Gimnazjum. - 2002/2003, nr 3, s. 18-27Zawiera konspekty lekcji. - PRZEGON Marta
Śmierć wielokrotnego użytku, czyli sprowadzanie rzeczywistości do absurdu. Konspekt lekcji przeprowadzonej w kl. V wg programu "To lubię" / Marta Przegon // Język Polski w Szkole dla kl. IV-VIII. - 1997/1998, nr 6, s. 65-66.Układanie tekstu reklamowego i jego zapis - RĄPAŁA Grzegorz
Reklama - ja i ty... / Grzegorz Rąpała // Wychowawca .-2002 , nr 7-8 , s.14-15 - SALSKA-KOPEĆ Katarzyna
Uważamy na reklamy : konspekt zajęć z edukacji czytelniczej i medialnej dla klasy I gimnazjum / Salska-Kopeć Katarzyna // Wszystko dla Szkoły .-2004 , nr 2 , s. 15 - STEFAŃSKA Kazimiera
Reklama, czyli życzenia osobliwe : (cykl lekcji - edukacja medialna) / Kazimiera Stefańska // Język Polski w Szkole - Gimnazjum .-1999/2000 , nr 3 , s. 37-45 - STRÓŻYŃSKI Klemens
Język współczesnej reklamy - czytanie krytyczne / Klemens Stróżyński // Język Polski w Szkole Średniej. - 1995/1996, nr 1, s. 68-78 - STRÓŻYŃSKI Klemens
Użytek z tekstów użytkowych / Klemens Stróżyński // Język Polski w Gimnazjum .-2003/2007 , nr 4 , s.51-54Analiza ofert, promocji, reklam. - STRÓŻYŃSKI Mateusz
Sztuka dobrego mówienia - dzisiaj / Mateusz Stróżyński // Polonistyka. - 2002, nr 5, s. 284-289 - SZELIGOWSKA Agnieszka, RYMISZEWSKA Marzena
Zanim uwierzysz reklamie : lekcja z edukacji czytelniczej i medialnej w kl. II szkoły ponadgimnazjalnej / Agnieszka Szeligowska, Marzena Rymiszewska // Poradnik Bibliotekarza .-2004 , nr 6 , s. 31-32 - ŚMIETANA Barbara
Bądź niebanalnym copywriterem - czyli językowa zabawa w namawianie : (projekt lekcji) / Barbara Śmietana // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 3 , s.16-17Język reklamy. Odbiór tekstów perswazyjnych. - ŚMIETANA Barbara
Dla kogo i po co? : reklama w gimnazjum / Barbara Śmietana // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 3 , s.7-15Reklama jako wypowiedź o charakterze użytkowym na lekcjach języka polskiego. - TURLEJ Zofia
Reklamowe manipulowanie / Zofia Turlej // Język Polski w Szkole dla kl. IV-VIII. - 1998/1999, nr 6, s. 62-66Zawiera scenariusz lekcji. Temat: Podaj to, co najlepsze - czyli o manipulacji reklamy. - WIŚNIEWSKA Jadwiga
Reklama: gra słowami / Jadwiga Wiśniewska // Wszystko dla Szkoły .-2004 , nr 6 , s. 6-8 - ZAJDEL Krzysztof
Zapraszamy do reklamy! / Krzysztof Zajdel // Edukacja i Dialog .- 2001 , nr 4 , s.59-61 - ZASADA Ewa
Jak stworzyć skuteczny komunikat? Klasowe studio reklamy / Ewa Zasada // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 2 , s.65-68Propozycja dla klas gimnazjalnych. - ŻARÓW Anna
Nie tylko o reklamie w dramie- techniki dramowe na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej / Anna Żarów // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 3 , s. 18Scenariusz zajęć. - ŻUKOWSKA Izabela
Czy należy wierzyć reklamom? / Izabela Żukowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 4 , s. 15-17Scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej.
|