Logo strony BP w Ostrołęce
piątek, 26 kwietnia 2024
 
Język reklamy

JĘZYK REKLAMY

Zestawienie bibliograficzne

Zestawienie podzielono na trzy części: część pierwsza zawiera wykaz książek, część druga spis artykułów z czasopism, natomiast w części trzeciej zebrano scenariusze zajęć i inne materiały pomocnicze dla nauczycieli.
Bibliografię opracowano na podstawie baz Biblioteki Narodowej: Przewodnika Bibliograficznego, Bibliografii Zawartości Czasopism oraz katalogów i kartotek Biblioteki Pedagogicznej w Ostrołęce.

WYDAWNICTWA ZWARTE


  1. BRALCZYK Jerzy
    Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne , 2004. - 146, [1] s. : il. ; 25 cm. - (Ekonomia i Zarządzanie)
  2. BRALCZYK Jerzy
    Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd. 2. - Warszawa ; Bydgoszcz : "Branta" , 2000. -[4], 205, [1] s. : il. ; 21 cm
  3. BRALCZYK Jerzy
    Język na sprzedaż /Jerzy Bralczyk. - [Warszawa] : "Business Press" , [1998]. -195 s. ; 21 cm. - (Businessman Book)
  4. CHŁOPICKI Władysław
    Angielski w polskiej reklamie / Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek. - Warszawa ; Kraków : Wydaw. Naukowe PWN , 2000, 629, [1] s. ; 21 cm
  5. JĘZYK - biznes - media : materiały konferencyjne / pod red. Janusza Arabskiego ; Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. -Katowice : WSZMiJO , 1999. - 147 s. : il. ; 24 cmMateriały z konferencji, Katowice, 20.05.1999 r
  6. KOCHAN Marek
    Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Wyd. 1 dodr. - Warszawa : "Trio" , 2003. - 247, [1] s. : tab. ; 21 cm
  7. KOCHAN Marek
    Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Warszawa : "Trio" , 2002. - 247, [1] s. : tab. ; 21 cm
  8. LEWIS Herschell Gordon
    Copywriting : jak pisać skuteczne teksty reklamowe / Herschell Gordon Lewis ; [przeł.: Anna Rostocka]. - Warszawa : MBT Group , cop. 1998. - Skoroszyt ([18], 329 s.) : fot. ; 31 cm
  9. SCHABOWSKA Maria
    Słownictwo reklam i anonsów prasowych zamieszczonych w "Czasie" : (1890-1895) / Maria Chabowska. - Kraków : Wydaw. Naukowe WSP , 1990. - 141, [3] s., [3] k. faks. : rys. ; 24 cm. - (Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie , ISSN 0239-6025 ; t. 110)
  10. SKOWRONEK Katarzyna
    Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek. - Wyd. 2. - Kraków : "Rabid" : Krakowskie Centrum Kinowe , 2001. - 99 s. : il. ; 21 cm
  11. SKOWRONEK Katarzyna
    Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek ; Polska Akademia Nauk. Instytut Języka Polskiego. - Kraków : PAN. IJP , 1993. - 89, [3] s. : rys., err. ; 24 cm. - (Prace Instytutu Języka Polskiego , ISSN 0208-4074 ; 85)
  12. SŁOMSKA Albina
    Analiza semiotyczna komunikatywnej funkcji języka reklamy / Albina Słomska. - Częstochowa : Częstochowskie Wydaw. Naukowe przy Wyższej Szkole Zarządzania, 2002. - 87 s. : il. (w tym kolor.), err. ; 25 cm
  13. ŚLUŻYŃSKI Maciej
    Marketing w praktyce : budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych / Maciej Ślużyński. - Gliwice : "Helion" , cop. 2004. - 224 s. : il. ; 24 cm
  14. WISZNIEWSKI Andrzej
    Sztuka pisania / Andrzej Wiszniewski. - Katowice : "Videograf II" , 2003. - 176 s. : il. kolor. ; 22 cm

ARTYKUŁY Z CZASOPISM


  1. ABRAMOWICZ Zofia
    Reklama w Rosji : zarys problematyki / Zofia Abramowicz // Studia Wschodniosłowiańskie. - T. 3 .- (2003) , s. 143-150
  2. BERNACKI Bogdan
    Rosyjskie napisy informacyjne i reklamowe / Bogdan Bernacki // Języki Obce w Szkole. -2002 , nr 3 , s. 7-9
  3. BRALCZYK Jerzy
    Wspólny język? : (uwagi o reklamie) / Jerzy Bralczyk // Prace Filologiczne. - T. 43 .- (1998) , s. 91-94
  4. DOŁĘGA-HERZOG Halina
    [Język perswazji publicznej - recenzja] / Halina Dołęga-Herzog // Przegląd Politologiczny. -2003 , nr 4 , s. 122-125
  5. GIEDZ Teresa
    Deixis osoby w pragmatyce współczesnych rosyjskich tekstów reklamowych / Teresa Giedz // Przegląd Rusycystyczny. -1998 , z. 3/4 , s. 107-117
  6. GIEDZ Teresa
    Przedmiot w reklamie, czyli "spełnienie warunku łatwej orientacji aksjologicznej" : (na materiale współczesnych rosyjskich tekstów reklamowych) / Teresa Giedz // Przegląd Rusycystyczny. -1999 , z. 1/2 , s. 63-78
  7. GUZ Bartłomiej
    Język wchodzi w grę - o grach językowych na przykładzie sloganów reklamowych, nagłówków prasowych i tekstów graffiti / Bartomiej Guz // Poradnik Językowy. -2001 , z. 10 , s. 9-20
  8. IBIS WRÓBLEWSKI Andrzej
    [Język na sprzedaż - recenzja] / Andrzej Ibis Wróblewski // Wiadomości Kulturalne.- 1996 , nr 17 , s. 21 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995
  9. IMIOŁO Iwona
    Język czeskiej reklamy końca XX wieku / Iwona Imiołg // Bohemistyka .- 2001 , [nr] 2 , s. 153-169
  10. KAJTOCH Wojciech
    [Slogany w reklamie i polityce - recenzja] / Wojciech Kajtoch // Zeszyty Prasoznawcze . - 2002 , nr 3/4 , s. 169-172 Zawiera rec. książki : Slogany w reklamie i polityce / Marek Kochan. - Warsz. , 2002
  11. KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
    Slogan reklamowy - budowa składniowa / Irena Kamińska-Szmaj // Poradnik Językowy.- 1996 , z. 4 , s. 13-22
  12. KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
    Słownictwo charakterystyczne dla tekstów reklamowych / Irena Kamińska-Szmaj // Poradnik Językowy. - 1998 , z. 6 , s. 5-11
  13. KAMIŃSKA-SZMAJ Irena
    Wartościowanie w tekstach reklamowych / Irena Kamińska-Szmaj // Rozprawy Komisji Językowej / Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. - [T.] 23 .-(1997) , s. 113-118
  14. KARDELA Henryk
    Język reklamy i propagandy politycznej : wykład inauguracyjny wygłoszony w czasie uroczystego otwarcia nowego roku akademickiego 2001/2002 w Wyższej Szkole Ubezpieczeń w Kielcach, 20.10.2001 r. / Henryk Kardela // Badania Naukowe / Wyższa Szkoła Ubezpieczeń w Kielcach. - Z. 4 .- (2001) , s. 7-18
  15. KOPERTOWSKA Danuta
    Kontaminacja jako jeden ze sposobów modyfikowania związków frazeologicznych na użytek reklamy / Danuta Kopertowska // Slavia Occidentalis. - T. 58 .-(2001) , s. 19-25
  16. KOPERTOWSKA Danuta
    Ostatni będą p i e s z y m i - czyli o transformacji stałych połączeń wyrazowych we współczesnej reklamie / Danuta Kopertowska // Prace Filolologiczne. - T. 45 .-(2000) , s. 291-299
  17. KUDLIŃSKA-STĘPIEŃ Halina
    Językowo-kulturowy obraz "światła" w polskich i rosyjskich współczesnych tekstach reklamowych / Halina Kudlińska-Stępień // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Ross. - Z. 1 .- (2003), s. 15-24
  18. LIZAK Jadwiga
    Nagłówek reklamy prasowej / Jadwiga Lizak // Język Polski.- 2000, nr 3 / 4, s. 219-227
  19. LIZAK Jadwiga
    Sposoby wartościowania w reklamie telewizyjnej skierowanej do dzieci / Jadwiga Lizak // Poradnik Językowy.- 1997 , z. 8 , s. 43-49
  20. LOEWE Iwona
    Definicje i definiowanie w reklamie / Iwona Lewe // Język Polski .- 2004 , z. 1 , s. 29-34
  21. MAŃCZAK-WOHLFELD Władysław
    [Angielski w polskiej reklamie - recenzja] / Elżbieta Mańczak-Wohlfeld // Kwartalnik Neofilologiczny.- 2000 , z. 3 , s. 357-359 Zawiera rec. książki : Angielski w polskiej reklamie / Władysław Chłopicki, Jerzy Świątek. - Warsz. , 2000
  22. MEIER Jörg
    Język w reklamie: gra normą, wartością i słowem : ref. /Jörg Meier ; tł. z niem. Stanisław Borawski // Edukacja Humanistyczna. -1999 , nr 1 , s. 21-30
  23. MICHALEWSKI Kazimierz
    Dydaktyczna funkcja tekstów reklamowych / Kazimierz Michalewski // Rozprawy Komisji Językowej / Łódzkie Towarzystwo Naukowe. - T. 47 .-(2002) , s. 101-105
  24. MICHALEWSKI Kazimierz
    Teksty reklamy telewizyjnej / Kazimierz Michalewski // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica. - Z. 34 .- (1995) , s. 69-75
  25. MICULI-SAWICKA Krystyna
    Historia jednej reklamy, czyli fikcja a rzeczywistość / Krystyna Miculi-Sawicka // Acta Universitatis Wratislaviensis. Literatura i Kultura Popularna. - Nr 7 .- (1998) , s. 211-217
  26. MOCZYDŁOWSKA Joanna, KOSIŃSKI Grzegorz
    Specyfika komunikacji werbalnej w reklamie / Joanna Moczydłowska, Grzegorz Kosiński // Zeszyty Naukowe WSZiP im. Bogdana Jańskiego . - Nr 11 .-(2002) , s. 107-116
  27. MOSTOWICZ Igor
    [Język na sprzedaż - recenzja] / Igor Mostowicz // Zeszyty Prasoznawcze. -1996 , nr 1/2 , s. 191-193 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995
  28. OŻÓG Kazimierz
    Kategoria przeszłości (tradycji) w tekstach reklamowych / Kazimierz Ożóg // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie. Językoznawstwo. - Z. 5 .- (1999) , s. 237-245
  29. OZÓG Kazimierz
    Kilka uwag o języku reklamy radiowej i telewizyjnej / Kazimierz Ożóg // Język Polski. -1995 , z. 4/5 , s. 273-279
  30. PIOTROWSKA-OBERDA Ewa
    Syntetyczna analiza frekwencji angielskich terminów z dziedziny reklamy w latach 1992-1999 / Ewa Piotrowska-Oberda // Studia Neofilologiczne Akademii Świętokrzyskiej. - T. 2 .- (2003) , s. 127-136
  31. PRZYBYŁA-LOEWE Iwona
    W poszukiwaniu literackosci reklamy / Iwona Przybyła-Loewe // Język Artystyczny.- T. 9 .- (1995) , s. 122-133
  32. ROSIŃSKA Agnieszka
    Jak reklamuje się perfumy / Agnieszka Rosińska // Poradnik Językowy. - 2004 , z. 1 , s. 65-73
  33. SKOWRONEK Katarzyna
    Czy reklama kłamie? : o językowych mechanizmach perswazji / Katarzyna Skowronek // Nowa Polszczyzna .- 1997 , nr 4 , s. 47-50
  34. SŁOMSKA Albina
    Funkcja ekspresyjna języka reklamy / Albina Słomska // Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania w Częstochowie. - 2003 , nr 2 , s. 17-23
  35. SZCZĘSNA Ewa
    Aforyzm i slogan - język jako zdarzenie fikcji / Ewa Szczęsna // Teksty Drugie .- 2004 , nr 1/2 , s. 252-266
  36. SZYSZKO Urszula
    Gry językowe w sloganach reklamowych / Urszula Szyszko // Język Polski. -2000 , z. 3/4 , s. 228-232
  37. TARASEWICZ Oliwia
    Kulturowe miary czasu w toposach i metonimiach polskiej reklamy / Oliwia Tarasewicz // Acta Universitatis Wratislaviensis. Literatura i Kultura Popularna. - Nr 10 .- (2002) , s. 203-221
  38. WITUCKA Magda
    Jak opisuje się zapachy w reklamie perfum? / Magda Witucka // Poradnik Językowy. -1998 , z. 3 , s. 1-8
  39. WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
    [Język na sprzedaż - recenzja] / Anna Wojciechowska-Basista // Poradnik Językowy .- 1996 , z. 8 , s.65-70 Zawiera rec. książki: Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Warsz. , 1995
  40. WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
    Piosenka reklamowa - kilka uwag o języku / Anna Wojciechowska-Basista // Rozprawy Komisji Językowej / Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. - [T.] 23 .-(1997) , s. 119-123
  41. WOJCIECHOWSKA-BASISTA Anna
    [Reklama : studium pragmalingwistyczne - recenzja] / Anna Wojciechowska-Basista // Poradnik Językowy .- 1996 , z. 8 , s.65-70 Zawiera rec. książki: Reklama : studium pragmalingwistyczne / Katarzyna Skowronek. - Krak. , 1993
  42. WOJTAK Maria
    Stylistyka tekstów reklamowych na przykładzie reklamy kreatywnej / Maria Wojtak // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio FF Philologiae . -Vol. 18 .-(2000) , s. 299-309
  43. ZARĘBINA Maria
    Wyrazy waloryzujące w tekstach reklamowych krakowskiego "Czasu" : (w sto lat później) / Maria Zarębina // Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Językoznawcze / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. - Z. 9 .- (1997) , s. 275-283
  44. ZARÓWNY Witold
    Język reklamy / Witold Zarówny // Nauki Humanistyczne. - Nr 4 .-(1998) , s. 239-242
  45. ZIMNY Rafał
    Niektóre cechy składni współczesnego sloganu reklamowego / Rafał Zimny // Język Polski. -1996 , z. 2/3 , s. 147-154

REKLAMA - PROPOZYCJE SCENARIUSZY ZAJĘĆ


  1. BAŃCZERWOSKA Izabela
    Reklama - informacja, ekspresja czy zachętą? O trzech typach funkcji komunikatywnej tekstu : propozycja lekcji w klasie I liceum / Izabela Bańczerowska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1997/1998, nr 1, s. 78-82
  2. BAŃCZERWOSKA Izabela
    W świecie znaków reklamy / Izabela Bańczerowska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1996/1997, nr 2, s. 55-60Zaw. konspekt lekcji. Temat: Poznajemy tworzywo współczesnej reklamy.
  3. BALONEK Stanisława
    Jan Kochanowski "Na lipę" - odkrywamy piękno renesansowej reklamy / Stanisława Balonek // Aura. - 2002, Dodatek Prace konkursowe nr 2, s. 2Zaw. konspekt lekcji dla kl. I gimnazjum.
  4. BALONEK Stanisława
    Tworzymy reklamę / Stanisława Balonek // Aura. - 2002, Dodatek Prace konkursowe nr 3, s. 2-3Zaw. konspekt lekcji dla kl. I gimnazjum.
  5. BOROWIEC Karina, SZYMIK Eugeniusz
    Dzieci w świecie reklamy / Eugeniusz Szymik, Karina Borowiec // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2005/2006, nr 1, s. 94-100Zawiera konspekt lekcji dla klasy IV.
  6. DERBICH Jolanta
    Niebezpieczna reklama / Jolanta Derbich // Edukacja dla Bezpieczeństwa .-2001 , nr 3 , s. 44-47
  7. DUDEK Kamilla
    Jak działa reklama? : Scenariusz zajęć w szkole ponadgimnazjalnej / Kamilla Dudek // Biblioteka w Szkole .-2003 , nr 5 , s. 9
  8. DYBALSKA Renata
    Czy białe może być czarne? O reklamowych mechanizmach językowej manipulacji / Renata Dybalska // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1998/1999, nr 6, s. 84-91
  9. DZIDZIUL Lena
    Reklama - czy jesteśmy w stanie się jej oprzeć? / Lena Dzidziul// Język Polski w Szkole - Gimnazjum. - 2000/2001, nr 4, s. 22-23Zawiera konspekt lekcji dla klasy II gimnazjum.
  10. GĄSIOREK K.
    Reklamy a ogłoszenia prasowe jako materiał do ćwiczeń językowych / K. Gąsiorek // Język Polski w Szkole dla klas IV-VIII. - 1994/1995, nr 6, s. 112-127
  11. HENDRYKOWSKI Marek
    Polonista w świecie reklamy i wideoklipu / Marek Hendrykowski // Polonistyka .-2004 , nr 5 , s. 270-275
  12. JAGODZIŃSKA Edyta
    Z reklamą za pan brat / Edyta Jagodzińska // Polonistyka. - 1998, nr 9, s. 614-618Reklama na lekcjach języka polskiego.
  13. JAKUBOWSKA-OŻÓG Alicja
    Świat wykreowany w reklamie na lekcjach języka polskiego / Alicja Jakubowska-Ożóg // Język Polski w Gimnazjum .-2003/2004 , nr 2 , s.77-81
  14. KOSIŃSKA Beata
    O reklamie na lekcjach języka polskiego w szkole średniej. Cz. 1 / Beata Kosińska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1992/1993, nr 2, s. 136-142
  15. KOSIŃSKA Beata
    O reklamie na lekcjach języka polskiego w szkole średniej. Cz. 2 / Beata Kosińska // Język Polski w Szkole Średniej. - 1992/1993, nr 3, s. 123-127
  16. KOWALCZYK Marzena, CYBULSKA Agata
    Scenariusz lekcji Pt.: "Wywieranie wpływu na ludzi - wokół reklamy"/ Marzena Kowalczyk, Agata Cybulska // Wszystko dla Szkoły. - 2005, nr 11, s. 14-16
  17. KOZŁOWSKA Bożena
    Redakcyjna "kuchnia". O reklamie / Bożena Kozłowska // Drama. - 2000, nr 34, s. 23-25Zawiera propozycję lekcji w kl. V-VI.
  18. KRUSZEWSKI Krzysztof
    Pedagoga pochwała reklam telewizyjnych / Krzysztof Kruszewski // Ruch Pedagogiczny .-2001 , nr 3-4 , s.7-12
  19. KUŹNIEWSKA Sylwia
    Techniki perswazyjne w reklamach : propozycja zajęć w zakresie edukacji czytelniczej i medialnej w szkole ponadgimnazjalnej / Sylwia Kuźniewska // Biblioteka w Szkole .-2004 , nr 1 , s. 11
  20. LEKSOWSKA Lidia, WITKOWSKA Iwona
    Poznajemy reklamę prasową : projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum / Lidia Leksowska, Iwona Witkowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 5 , s.30-31
  21. LEKSOWSKA Lidia, WITKOWSKA Iwona
    Poznajemy reklamę prasowa : projekt zajęć w pierwszej klasie gimnazjum / Lidia Leksowska, Iwona Witkowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 10 , s. 8
  22. LESZCZUK-FIEDZIUKIEWICZ Anna
    Gramy w reklamę, czyli o żonglowaniu językiem, komunikacją, zakazami i sztuką / Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz // Edukacja Medialna .-2002 , nr 2 , s.24-28
  23. NOWEL Ewa
    Arystotelesa wartości absolutne i zabijanie zarazków na śmierć, czyli jak reklama poprawiła dyżurne problemy / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum .- 2003/2004 , nr 4 , s.38-50Propozycja lekcji.
  24. NOWEL Ewa
    Reklama - wprowadzenie do komunikacji masowej / Ewa Nowel // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 4 , s. 87-92
  25. PACHECKA Małgorzata
    Czy można wierzyć reklamie? : (propozycja metodyczna dla klasy VI) / Małgorzata Pachecka // Język Polski w Szkole IV-VI .- 2002/2003 , nr 3 , s.54-57
  26. PATRZAŁEK Tadeusz
    Ćwiczenia smaku / Tadeusz Patrzałek // polonistyka. - 1999, nr 6, s. 345-350"Smaki" reklam. Zawiera propozycję ćwiczeń.
  27. PITRUS Andrzej, NOWEL Ewa
    Zrozumieć reklamę / Andrzej Pitrus, Ewa Nowel // Język Polski w Szkole IV-VI .-2002/2003 , nr 4, s. 99-103
  28. POTURAŁA Wioletta
    Edukacja czytelnicza i medialna na lekcjach języka polskiego / Wioletta Poturała // Język Polski w Gimnazjum. - 2002/2003, nr 3, s. 18-27Zawiera konspekty lekcji.
  29. PRZEGON Marta
    Śmierć wielokrotnego użytku, czyli sprowadzanie rzeczywistości do absurdu. Konspekt lekcji przeprowadzonej w kl. V wg programu "To lubię" / Marta Przegon // Język Polski w Szkole dla kl. IV-VIII. - 1997/1998, nr 6, s. 65-66.Układanie tekstu reklamowego i jego zapis
  30. RĄPAŁA Grzegorz
    Reklama - ja i ty... / Grzegorz Rąpała // Wychowawca .-2002 , nr 7-8 , s.14-15
  31. SALSKA-KOPEĆ Katarzyna
    Uważamy na reklamy : konspekt zajęć z edukacji czytelniczej i medialnej dla klasy I gimnazjum / Salska-Kopeć Katarzyna // Wszystko dla Szkoły .-2004 , nr 2 , s. 15
  32. STEFAŃSKA Kazimiera
    Reklama, czyli życzenia osobliwe : (cykl lekcji - edukacja medialna) / Kazimiera Stefańska // Język Polski w Szkole - Gimnazjum .-1999/2000 , nr 3 , s. 37-45
  33. STRÓŻYŃSKI Klemens
    Język współczesnej reklamy - czytanie krytyczne / Klemens Stróżyński // Język Polski w Szkole Średniej. - 1995/1996, nr 1, s. 68-78
  34. STRÓŻYŃSKI Klemens
    Użytek z tekstów użytkowych / Klemens Stróżyński // Język Polski w Gimnazjum .-2003/2007 , nr 4 , s.51-54Analiza ofert, promocji, reklam.
  35. STRÓŻYŃSKI Mateusz
    Sztuka dobrego mówienia - dzisiaj / Mateusz Stróżyński // Polonistyka. - 2002, nr 5, s. 284-289
  36. SZELIGOWSKA Agnieszka, RYMISZEWSKA Marzena
    Zanim uwierzysz reklamie : lekcja z edukacji czytelniczej i medialnej w kl. II szkoły ponadgimnazjalnej / Agnieszka Szeligowska, Marzena Rymiszewska // Poradnik Bibliotekarza .-2004 , nr 6 , s. 31-32
  37. ŚMIETANA Barbara
    Bądź niebanalnym copywriterem - czyli językowa zabawa w namawianie : (projekt lekcji) / Barbara Śmietana // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 3 , s.16-17Język reklamy. Odbiór tekstów perswazyjnych.
  38. ŚMIETANA Barbara
    Dla kogo i po co? : reklama w gimnazjum / Barbara Śmietana // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 3 , s.7-15Reklama jako wypowiedź o charakterze użytkowym na lekcjach języka polskiego.
  39. TURLEJ Zofia
    Reklamowe manipulowanie / Zofia Turlej // Język Polski w Szkole dla kl. IV-VIII. - 1998/1999, nr 6, s. 62-66Zawiera scenariusz lekcji. Temat: Podaj to, co najlepsze - czyli o manipulacji reklamy.
  40. WIŚNIEWSKA Jadwiga
    Reklama: gra słowami / Jadwiga Wiśniewska // Wszystko dla Szkoły .-2004 , nr 6 , s. 6-8
  41. ZAJDEL Krzysztof
    Zapraszamy do reklamy! / Krzysztof Zajdel // Edukacja i Dialog .- 2001 , nr 4 , s.59-61
  42. ZASADA Ewa
    Jak stworzyć skuteczny komunikat? Klasowe studio reklamy / Ewa Zasada // Język Polski w Gimnazjum .-2002/2003 , nr 2 , s.65-68Propozycja dla klas gimnazjalnych.
  43. ŻARÓW Anna
    Nie tylko o reklamie w dramie- techniki dramowe na zajęciach z edukacji czytelniczej i medialnej / Anna Żarów // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 3 , s. 18Scenariusz zajęć.
  44. ŻUKOWSKA Izabela
    Czy należy wierzyć reklamom? / Izabela Żukowska // Biblioteka w Szkole .-2002 , nr 4 , s. 15-17Scenariusz zajęć dla szkoły podstawowej.

Copyright © 2007 Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce