Sprawozdanie ze szkolenia nt. Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia...
Napisał Anna Zdunek
wtorek, 21 kwietnia 2015
Sprawozdanie ze szkolenia nt. Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
„Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych” ta jeden z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2014/2015. Realizując zadanie 16 kwietnia 2015 roku w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce odbyło się szkolenie nt. „Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”. Spotkanie poprowadziła pani Danuta Momot, konsultant do spraw szkolnictwa specjalnego i integracyjnego ODN Łomża. Głównym celem szkolenia było przekazanie uczestnikom podstaw wiedzy na temat szans i Możliwości edukacji włączającej – zasad włączania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w proces edukacyjny. Pani Danuta Momot na przykładzie własnych doświadczeń i obserwacji przedstawiła bariery i szanse w realizacji edukacji włączającej, wyjaśniła „Na czym polega włączanie uczniów” i jak to zadanie realizować, aby spełnić oczekiwania wszystkich podmiotów, podała również przykłady dobrych praktyk. Na zajęciach nauczyciele mieli możliwość podzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat edukacji włączającej oraz skorzystać z indywidualnych porad. Szkoleniu towarzyszyła wystawka książek i zbiorów multimedialnych oraz gazetka ścienna poświęcona edukacji włączającej.