Logo strony BP w Ostrołęce
środa, 24 kwietnia 2024
 
Sprawozdanie ze szkolenia nt. Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia... PDF Drukuj E-mail
Napisał Anna Zdunek   
wtorek, 21 kwietnia 2015
Sprawozdanie ze szkolenia nt. Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

„Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych” ta jeden z kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2014/2015.
Realizując zadanie 16 kwietnia 2015 roku w Bibliotece Pedagogicznej w Ostrołęce odbyło się szkolenie nt. „Edukacja włączająca jako alternatywna forma kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.
Spotkanie poprowadziła pani Danuta Momot, konsultant do spraw szkolnictwa specjalnego i integracyjnego  ODN Łomża.
Głównym celem szkolenia było przekazanie uczestnikom podstaw wiedzy na temat szans i Możliwości edukacji włączającej – zasad włączania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w proces edukacyjny.
Pani Danuta Momot na przykładzie własnych doświadczeń i obserwacji przedstawiła bariery i szanse w realizacji edukacji włączającej, wyjaśniła „Na czym polega włączanie uczniów” i jak to zadanie realizować, aby spełnić oczekiwania wszystkich podmiotów, podała również przykłady dobrych praktyk.
Na zajęciach nauczyciele mieli możliwość podzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat edukacji włączającej oraz skorzystać z indywidualnych porad.
Szkoleniu towarzyszyła wystawka książek i zbiorów multimedialnych oraz gazetka ścienna poświęcona edukacji włączającej.

 


Copyright © 2007 Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce